אנחנו מתווכחים על מחיר!
הצעות המחיר שאנו נותנים נופלים על מחיר!
האם באמת ניתן לתת מחיר אחד למוצר אחיד!
האם דירה בצפון תל אביב שווה בעלותה מדרום תל אביב?
אולי אנו טועים שאנו מקבלים את הצעת המחיר הנמוכה מזו היקרה (יחסית או לא יחסית)
כאשר מקרר מדגם מסוים נמכר בחנות במחיר של 3000 ש"ח ואילו אותו דגם של מקרר נמכר בחנות אחרת ב-2800 ש"ח. אם אין נסיעה ארוכה לחנות שעלות ההגעה או הדלק שווים כבר את מחיר ההפרש היינו רוכשים בחנות הזולה יותר! למה? כי אותו דגם נמכר במחיר נמוך יותר וזה כדאי! אותו דבר לגבי איפון עם הדגם אייפון 5+ נמכר במקום אחד ב-4500 ש"ח ואילו במקום אחר 4000 ש"ח אזי אין סיבה לרכוש את האיפון היקר יותר כי זאת השוואה בין תפוחים לתפוחים.
כ יועץ עסקי אני יכול להביא שפע של דוגמאות בנושא ההשוואות של זול ויקר היכן הנושא של הזול כן משחק היכן רוכשים והיכן הנושא של הזול לא!!!
כ יועץ עסקי אתן דוגמה נוספת: רואה חשבון, תפקידו מסתכם בהכנת מאזנים לחברות, בתכנון מס, ובמשא ומתן מול שלטונות המס בישראל, אז איך זה שרואה חשבון פלוני מחייב ב-X עלות ורואה חשבון אלמוני מחייב ב Y עלות! הרי שני רואי החשבון עושים אותו דבר! אז מדוע חלק מהציבור משלם יותר וחלק משלם פחות (בהנחה שמדובר על אותה כמות חומר או מחזור כספי של חברה והמורכבות שלה) כאן אני לא רואה סיבה שלא ליהנות מהמחיר הנמוך שאתה מקבל. אותו דבר לגבי עורכי דין! המטרה הרי ברורה! לנצח במשפט, להגיע לתוצאה הטובה ביותר במערכת המשפט וגם כאן עורך דין אלמוני שווה לעורך דין פלוני. גם כאן אינני רואה סיבה לא לשלם את המחיר הנמוך.
כ יועץ עסקי זה ברור שלכול הדוגמאות שהזכרתי כאן יש ערכים נוספים שאולי נותנים אותם בעלי מקצוע שהזכרתי, ואכן ערכים אלה בהחלט נמדדים בעלות תועלת.
בואו ניקח את התחום בו אני עוסק לגבי אנשים המבקשים לעשות השוואה או יותר נכון מקבלים הצעת מחיר והתשובה שלהם! יקר! יש לי יותר בזול! והשאלה מה יותר בזול? איך ניתן למדוד מה אתה מקבל כאן ומה אתה מקבל שם! על סמך מה באה הקביעה שלך! האם הראייה היא לראות את הזול או להבין את הערך אותו אתה מקבל, למדנו כבר ש"זול" זה "יקר" ומי שמחפש בזול מוצרים אשר אין להשוות אותם עם מוצרים או שירותים אחרים לא יכול לטעון כי הוא יבצע את עבודתו או יעדיף לקבל שירות ממישהו זול!!! חשבו על זה
דורון עמית הוא מומחה בתחום ניהול עסקים, ייעוץ עסקי ושיווק, הבראת חברות, וכלכלה עסקית,מאחוריו עומד צוות של ביצועיסטים בתחום השיווק, העיצוב, הפרסום, המכירות להגדלת ההכנסות בעסק בחברה ובארגון